Deixem-me começar por dizer que este artigo vem em consonância com o "anuncio" feito no Hattrick acerca das SUBSTITUIÇÕES das escolinhas. Caso não tenhas ainda lido o artigo (está publicado no Blog), lê-o por favor primeiro, senão ficas sem saber do que estamos a tentar falar...
Nos últimos dias, desde que foi feito o anuncio, HT-Tjecken tem estado a responder a inúmeras perguntas.
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P: Nas academias as substituições são uma forma perfeita de saber a qualidade dos jogadores em cada posição, mas por exemplo, as estrelas mostradas no final do jogo têm o mesmo valor para comparar jogadores que jogaram 5 minutos com outros que jogaram os 90?
R: As estrelas mostram sempre o desempenho médio de um determinado jogador no jogo. Portanto, sim dá para comparar. Naturalmente, que quanto mais tempo o jogador estiver em campo, melhor se pode calcular os pontos.
Tomem nota que se um jogador jogar em duas posições durante o jogo, ele apenas receberá o rating de estrelas pela ultima posição em que jogou.
P: Uma das opções é "cartão vermelho para um defesa". Se eu jogar com 3 defesas centrais, posso por mais um central se um deles tiver um vermelho, ou vou perder o treino nessa situação?
R: Desde que não jogues com 4 defesas centrais ao mesmo tempo, não há problema.
P: Alas... No manual escreveste que apenas o jogador reposicionado que joga a Ala no 4-4-2 pode ser posicionado como Ala... como posso eu saber quem é esse jogador sem usar o html em vez do flash?
R: Quando dás no flash a ordem para um jogador reposicionado, aparece-te a grelha do 4-4-2 onde podes escolher qual a posição original do jogador reposicionado.
P: Quando é que as substituições irão ser implementadas nas equipas seniores, se tudo correr bem?
R: Se tudo correr bem, em principio na época 37.
P: Será possível ver as estrelas do jogador substituído, tal como do substituto?
R: Yep.
P: Whoa? Um defesa Lendário que jogou 85 min como defesa e depois mudei para avançado recebe apenas 1*?
R: Eu concordo que não é a solução ideal, aparecer apenas a ultima posição, mas é o melhor que conseguimos fazer por agora. Isso não quer dizer que tenhamos parado de pensar acerca de outras soluções que possam dar melhor “feedback” aos treinadores.
P: E as ordens individuais? Se um jogador apenas mudar a nível das ordens individuais apenas iremos ver o ultimo rating?
R: Apenas o ultimo rating será visível.
P: A "confusão" irá desaparecer se eu mudar a formação?
R: Yep.
P: Supõe que eu jogo em 3-4-3, um dos meus avançados recebe um vermelho, e eu substituo um defesa por um avançado. Passo a jogar em 2-4-3, da perspectiva da linha original parecerá um 2-4-4, estarei a salvo da confusão?
R: Desde que não tenhas mais de 3 jogadores na mesma posição ao mesmo tempo não há crise.
P: O efeito do treino não vem mencionado no editorial. Se eu substituir um jogador por exemplo um defesa ao minuto 60 por outro jogador na mesma posição que treino levam?
R: O treino é baseado nos minutos jogados.
P: Não encontrei nada sobre mudança de táctica durante os jogo. Jogo no "estilo italiano" como máximo de defesas possíveis. Mas seria engraçado se pudesse-mos alterar a táctica de pressing para contra-ataque (por exemplo).
Vão alterar alguma coisa nesse sentido na próxima época?
R: É uma opção, claro.
P: Que aconteceria nesta situação?
Jogo em 442 e coloco:
1. Minuto 60: Se estiver a perder, colocar um defesa como médio extra.
2. Minuto 60: Se estiver a ganhar, colocar um avançado como médio extra.
Agora…
Minuto 61: O meu adversário marca, 0-1. Eu coloco um defesa como médio extra, 352.Ok.
Minuto 62: Eu marco, 1-1. A minha alteração fica ok :)
Minuto 63: Eu volto a marcar, 2-1. Coloco 1 avançado como médio extra 361??? Isso é possível?
R: É isso mesmo que irá acontecer.
Q: Se eu mandar um defesa para jogar no meio campo se um médio/ala levar um vermelho, e um ala leva o vermelho, então o defesa irá jogar a médio ou a ala?
R: Não pode ordenar a alguém para "jogar no meio campo", assim sendo esse cenário é impossível.
P: Então eu posso iniciar o jogo em 2-5-3, e ordenar
- minuto 20 mudar para 3-5-2
- minuto 25 mudar para 2-5-3
- minuto 55 mudar para 3-5-2
- minuto 60 mudar para 2-5-3
- minuto 75 mudar para 3-5-2
- minuto 80 mudar para 2-5-3
estou a ver isto começar a tornar-se popular...
R: Só podes dar 5 ordens, portanto não consegues fazer isso tudo. Também estamos a pensar em dar uma "penalização" por cada ordem, apesar de isso não estar a acontecer agora.
P: Vão adicionar substituições condicionadas para jogadores lesionados?
R: Nós queremos, mas não sei dizer exactamente quando. As lesões são um pouco mais complicadas do que o resto.
P: Estas a falar de amigáveis o jogos oficiais?
A: Prefiro esperar até ver como as coisas vão resultar.
P: Vão adicionar opções de substituição tendo em conta a posse de bola?
R: Não tenho a certeza acerca disso, existem prós e contras. Talvez.
P: Vamos receber rotina de acordo com os minutos jogados com as diferentes formações?
Digamos que jogo a primeira parte em 4-3-3 e a segunda em 3-4-3. Vou receber 50% de rotina para formação?
R: De momento apenas recebes rotina pela primeira formação que usares. Mas provavelmente iremos modificar isso para que seja baseada nos minutos jogados.
P: Digamos que inicio o jogo em 4-4-2
O árbitro mostra um vermelho ao meu avançado, mudando a formação para 4-4-1. Como fica a rotina?
R: Nunca aconteceu alguma formação perder rotina devido a um cartão vermelho, durante a fase de teste.
P: E acerca da experiência, ambos os jogadores (substituto e substituído) recebem 100% de experiência referente ao jogo?
A: Minutos jogados.
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Q: But what about casual gamers who do not want / cannot spend more time managing their teams?
A: It’s still optional and it’s really hard to say how much impact a tactical change will have. And naturally, sometimes tactical orders could actually fail. But this is an important question for us of course, we want to keep the game as simple as possible though it should contain depth and tactical options for those who want that. I actually think subs aren’t that hard or complicated either, it all depends on how complicated you as a manager want to make it. So, I think it’s Hattrick style over this feature, but we of course have to listen and have a close watch on this in the future.
Q: What about newbies?
A: I guess most people who start to play a football manager game think it’s possible to do substitutions, it’s part of football after all. That said, I definitely agree that it’s a lot to read before you get the hang of the game and it’s naturally also our aim to make it easier to understand the game. But I don’t think this feature makes that situation any worse.
Q: How can we get reliable information from matchratings after the implentation?
A: Something which also involves a risk, and moreover I don’t think anyone can disguise their ratings forever. But we are already thinking about how to make the “match information” better so it’s easier for you to analyze your match and the choices you made. Ie to make you understand the match engine better (and understand that the random factor isn’t that big…). When doing that we will also search for ways to include this type of information.
Q: Suppose I set this order: at minute 80, replace player A with player B with the same position, on any condition. But before minute 80 player B already enters the pitch, replacing player C who gets injured. Of course, I expect that in such a case my order is just not carried out… Is it so, or is there risk that something nasty happens?
A: As one of the players in your substitution order is not available anymore (he’s not a sub anymore), the substitution will not be carried out.
Q: How about players not substituted?
Will the old experience system prevail there, or will they receive the new minute based experience aswell?
Meaning: will substituting a player at 85m be the only way for any player receiving guaranteed “full” experience for a single match?
By the way, does “before extra time” mean at 90m or after full time in league matches? In the latter the substitution will not happen at all.
A: It will work similar to how training works. You can gain 90 min experience per match. If a player plays for 45 minutes, he will receive 45 min experience.
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These are some of the questions which HT-Tjecken have answered in thread 11418829.29 in Global (English). But as this, as with any conference thread is constantly changing and being updated I’d encourage you to go through the full thread. There are also a lot of double posts, I’m sorry if any of that occurred in this run through.
In general there seem to be a “HOORAY! FINALLY” and a “I DON’T HAVE TIME FOR THIS!” side to this feature. It’s like with any new thing that Hattrick has implemented really, there are always two sides created (two sides of the coin!) and even though I’m sure the Hattrick creators take all comments into consideration, we are VERY unlikely to see that a new feature is being reversed and completely removed from the game. However, if the test with the youth teams should be less successful, we might see that the original road map to roll this out by season 37 for the senior squads is changed.
Personally I’d say I’m somewhere in the middle. It’s great to finally see a really big new function being rolled out, much like the youth teams when they were introduced. And as HT-Tjecken commented in one of his answers to a question, I also think that most new users expect this function to exist when they sign up to start playing. However, there are a couple of dangers to conditional substitutions. As the game become more complex, more and more managers that aren’t real fanatics might lose interest very quickly. This is also a function that more or less move away from the saying that Hattrick “are not different from a manager that plays 1 hour a week compared to someone who plays 20 hours per week”, that is; there’s no different between your level of commitment. Of course, they can argue how much they want that one does not NEED to use this function - that it is completely optional, but - if this proves to be largely successful, which is likely to happen, the two camps are likely to grow even stronger in both directions.
From what we’ve seen so far, there are a vast amount of ideas and comments regarding substitutions from he community. As mentioned before they range from very positive to quite negative. Some of the positive thoughts and ideas that have been collected include:
* Older players with lower stamina become more useful
* Lower stamina-training share in general could be an option
* Multiskilled players are more valuable, as they can fill out two positions
* Having many tactical options means you have to have a balanced squad,to be able to exploit them
* Some advantage to “tactical” managers over “money-bags”
* As counter attack tends to give the counter attack chances early in the game a formation change could become a powerfull tool, play strong attack in the first half of the match and in the second half switch to even stronger defence
* You play 4-3-3 CA from start, secure the 3 CAs in the 20 minutes (or first half), and switch to 3-5-2 or 4-5-1 for the rest of the game…
* You could play very defensive first half (like 5-4-1) and press and than switch to 3-5-2 or 3-4-3 (with stamina fresh midfielders) in the second half, of cause you run the risk of loosing some chance even in second half, but not that many, so that would be a very viable tactic use
* Possibility to check more than 11 players in one game in YA
* Able to precisely manage formation experience
* Does an opponent tend to leave one WB position weak, but which one varies? Attack one wing in the first half, and in the second take that winger off, bringing in another on the other wing
* Having two wingers with reasonable amounts of PM make switching wing attack sides very easy (two orders - one to switch to “towards middle” orders from “offensive”, and vice-versa for the winger on the other flank)
* Having two old guys sharing one position and getting one half each looks like a potentially powerful strategy for teams that are training properly, and don’t want to use 25% stamina share
Some of the negative or skeptical thoughts include:
* Subs will be pretty advanced tactically compared to the rest of the game. As many managers mess up with set tactics player positioning etc, etc this will be beyond them
* The changes basically require a manager to add 2 or so players to his optimal squad
* People will overuse subs, as they do with any new toy we get given by the HTs
* This lets me hedge my bets against potential cup upsets
* Favors rich teams
* I don’t see how they could be effectively used for much else than securing a lead
* This is a very useful option for skill-trading. The new sport is hitting the next level on the minute
WHAT’S YOUR TAKE/IDEAS/COMMENTS REGARDING CONDITIONAL SUBSTITUTIONS? PLEASE SUBMIT ANY IDEAS OR COMMENTS YOU MIGHT HAVE AS A COMMENT.
[The background information and data for this article was researched through the Hattrick Library (Alliance ID: 71795). Many big thanks to Mod-DogNatural for collecting all of the data in The Library thread 11436454.1]
Peço desculpa pela tradução inacabada... mas vou continuar a trabalhar nela.
Salame de Chocolate Black & White
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Ingredientes:
200 g de chocolate negro de culinária em tablete
200 g de chocolate branco de culinária em tablete
360 g de manteiga
2 lata de leite conde...
Há 15 anos
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